donderdag 10 mei 2018

Hemelvaart 2018.. krijgt het geloof gelijk ? Nadert onze eindtijd met rasse schreden ? Iron Dome LUCHTAFWEER in actie vannacht



Pageviews   64.049  donderdag 10-05-2018 15.15 uur 

Pageviews   64.092   Zaterdag 12-05-2018 17.01 uur 

Niet bijster veel al zeg ik hetzelf .
Men heeft hier duidelijk geen zin in ..
waarin ?
Nou ...lees maar ( of niet) ..



Hemelvaart 2018..

Het gaan naar de hemel.... ( en ik kijk omhoog) naar de regen na een bloedhete droge week, met dagelijks bijna 30 graden op de meter.

Er wordt wat af gezeken daar boven ..de plantjes zijn er blij meedacht ik.
Het kwam net met bakken naar beneden.
Of zijn het de tranen van iedereen die ons is voorgegaan?

De oorsprong van deze vrije dag was ik even kwijt.

Schaam je “christelijke” René…. zou mijn wijlen zus Wendelina zeggen.
Nou lieve Zus ..ik heb mijn twijfels over vele verhalen uit HET  dikke Boek ..en dit is 1 van de verhalen.

Eigenlijk ( mijzelf niet willen verloochenen)..geloof ik vele dingen wat in "het" boek vermeld staat, maar dat er een andere oorsprong/tijdspanne is, die mij laat vermoeden dat het verhaal toch even iets anders is, dan men ons wil LATEN GELOVEN.

 

Vandaag … Hemelvaartsdag.. staat bekend als:

"De dag waarop in het christendom herdenkt dat Jezus is opgevaren naar God, Zijn Vader in de hemel.
Dat gebeurde na Zijn opstanding uit de dood (Pasen). volgens het verhaal.."

Ik ben trouwens benieuwd, hoelang deze “christelijke feest/herdenkingsdag” nog beleefd gaat worden, met voor iedereen...!!!!  een extra vrije "zondag" midden in de week.

De 5e colonne uitgevoerd door aanhangers van een concurrerend geloof probeert al een poos/eeuwen de macht over te nemen.
Noem ik de islam .. één van de  drie grote(re) zogenoemde monotheïstische godsdiensten  1 van de abrahamitische religies. 
 
De andere twee zijn het Jodendom en Christendom.

Deze ( in de basis 2 geloven Joods en islam ) het christendom kwam wat later.
Deze 2..en nu ..3   godsdiensten  voeren al duizenden jaren een strijd op leven en dood.
Waar de islam ( zoals het nu lijkt) de strijd schijnt te gaan winnen.

Schijnt.. want het is maar een moment in onze geschiedenis en wij leven in een klein deel van deze geschiedenis.
Het zou een vrije keuze zijn ( geloof)..maar anderen die iets anders geloven dan die van jouw, willen dat jij hetzelfde geloofd als de hunne.
Hun geloof ..hun overtuiging.
Door middel van overtuiging .. intimidatie en (als het niet lukt) dwang.
 
Ik twijfel.. Ik ben niet overtuigd.
Van welk geloof dan ook ik heb mijn eigen ontwikkeld.
Vele  kunnen hier in meegaan voor een deel soms, de anderen wijzen ze af.

Ik geloof sinds mijn 8e de mensheid niet meer. 

Als je je gaat verdiepen in het geloofsverhaal  vanuit het bevooroordeeld denken vanuit het Westers standpunt.. (ga ik vanuit mijn perspectief denken en weten) wordt het wel een heel ingewikkeld verhaal, en houd niet op bij de "christelijke god"en zijn aanhangers.

Dat heeft simpelweg te maken met informatie die ik de laatste 55 jaar tot mij heb genomen ( al dan niet vrijwillig).
hahahhah
Ik kwam er al gauw achter dat wat men jou probeert te vertellenzeg maar “WIJS” te maken  je best wel met een korreltje zout mag nemen.

Het is gekomen omdat ik  achter de grootste leugen  ( voor kinderen beneden de 10) hier in Nederland kwam.
Een leugen waar ieder kind mee opgroeit, en dus mee te maken heeft, en   mijn vertrouwen in mijn ouders en zussen  finaal onderuit schoffelde.
Het verhaal gaat over Sinterklaas, en het GELOOF daar(in) mee gemoeid.

Ik heb de rest van mij leven er een trauma aan overgehouden tot aan de dag van vandaag.

Namelijk, dat je ouders ..je zussen ..je school  winkels en iedere ( volwassene) die je kende… meespeelden in de grote  leugen die vanaf je geboorte tot je ongeveer 10 levensjaar je hele doen en laten bepaalden.
Misbruik van macht ( zo heb ik het ervaren)..

Je werd onder de duim gehouden met de dreiging van de zak, en roe..  die de “knecht” van de goed ’HEILIG’ man bij zich had.

 
Het geloof… zoals het nu wordt gepresenteerd en ervaren ( mijn beleving) is niks anders dan macht.

Onwetendheid.. angst ..intimidatie.. manipulatie.. ten gunste van die god.
Machtige god .. machtige  Jezus .. machtige Mohammed ..machtige Allah  welke geloof dan ook, ze wilden alleen maar macht.

Onzin ..? 

Het is wel duidelijk dat onze “liefhebbende “god geen heilige was, 
is.. ( zoals U wilt).
Denk aan het verdrinken ven een heel groot Egyptisch leger, die.... volgens
 ( voor zover ik weet) bestond uit 60.000 man
Jij ..Reneetje,,, twijfelt aan het bestaan van ….?

Ja ..ik twijfel ..en dan denk ik : zal het verhaal ( van het bestaan) van welke god dan ook.... waar zijn ?


Er is maar 1 god …René.
Ja ..ja.. volgens het monistische geloof wel.  

Maar je mag zelfs hier geen kritische vragen stellen.


Hebt U zich wel eens verdiept in het Sindu ,het tegenwoordige  Hindoe ??.
Er gaat letterlijk een wereld voor U open ..

Het is net of U WEER een  déjà vu zou krijgen ( een bevestiging) dat vele verhalen wat men U verteld wel eens heel anders “ zouden kunnen” zijn dan de waarheid , maar dan ( vind ik) in een positiever jasje
Deze waarheid wordt dan door mij ook weer opgeschreven als DE ? “waarheid”..
 Elk geloof claimt de waarheid

 Tussen haakjes dus ..


Het Hindoe past meer in mijn ( ruimere ) denken  wat of wie een god zou kunnen zijn.

Definieer god ..of de term god vraag ik wel eens aan mensen, en wie of wat zou dat wel kunnen zijn.
En dan krijg je hetzelfde standaard ( geleerde ) antwoord.
Onze ..schepper ..onze vader..
Ja ..ja ..
Het is net wat men gelooft.








                                                          Andries Knevel 


                                                                Darwin

                  Het pad van een eigenzinnige 'DENKER' 
               Wat niet door elk geloof wordt gewaardeerd. 


 Enkele van de belangrijkste geboden ( handvatten)  uit het geloofsboek.

Het geloof kan zelfs onder geloofsgenoten  voor verwarring zorgen met afsplitsingen en intolerantie tot gevolg.
Zo zijn er ondertussen honderden varianten  beschikbaar.
Voor een ieder wat wils zogezegd.
Behalve voor de islam
Daar is er maar 1 van.

Voorlopig is er een godsdienstig /land  midden tussen de godsdienst ( wat de naam draagt islam) bezig met het overleven .

Hun vliegtuigen en Iron dome luchtafweer moesten weer in actie komen vannacht.


Vanuit het Iran werden er tientallen rakketten afgeschoten op Israël.

Israël..!!
Over dat land hebben we het.


Het land van de Joden ..die zichzelf het verkozen/gekozen  volk noemen.
Omdat god  koos voor hun ..
Een god met een verhaal.
Een geschiedenis..  vele duizenden jaren oud ..
God ( volgens velen) onze schepper ..
En dan ben je er klaar mee.
Toch .??
Je weet alles en onze hele toekomst ligt in zijn hand.
Je geeft je over aan wat je geloofd.
Toch ?? 
En dan ..

Je hele leven verteld men jou een verhaal ..een verhaal die jou hele leven “tot die dag” heeft bepaald.
En dan kom je er achter …
De waarheid ..
HIJ BESTAAT NIET ..!
En zijn knechten willen niet bestaan ..


Men ( jou ouders ..zussen.. familie.. vrienden van je ouders kennissen winkeliers leraren ) allemaal zeggen ze opeens 
..HIJ BESTAAT NIET .!!!

Vind U het nu ook niet meer zo gek dat iedereen zo wantrouwend is naar elkaar ?

Ondertussen houd men de schijn op.
Traditie.. gewoontes.. cultuur.. of hoe men het ook noemt.
Onwetendheid en intolerantie voortkomend uit het “denken” van de gelovige mens.

Die er zelfs voor willen sterven ..opblazen.. neerstorten.. verpletteren.
HUN.. overtuiging. 
  
Ik maak me grote zorgen ..over de toekomst van de mensheid.
Mezelf dus ( ik hoor er toch ook bij)?
Ik leef nu ..IN HET HEDEN.. en heb te dealen met het geloof van EEN ANDER .!!

De Leugens van de ander ..

Die…. zo overtuigd zijn van hun waarheid, dat ruimte voor andersdenkenden… er domweg niet is.

Deze onwilligen  moeten worden geassimileerd ..geëlimineerd.. bij ongeloof.. onkunde of onwil of dood gemaakt..
Intolerant dus …het geloof.

Aangeleerd uit boeken die alleen maar draaien om macht en overheersing.
Gelukkig zitten we nog steeds ( vind ik) in de goeie hoek/kant  van de macht/geloof.



Het geloof die een “redelijke” mate van vrijheid beloofd en geeft aan zijn aanhangers.( rechter boek)

Wat…en hoe (ik om mij heen zie) .. beleef en voel  ervaar.

Maar ook deze geloven hebben een zekere mate van onvrijheid.
Ook de macht speelt daar een belangrijke rol.

Deze spel van krachten  ( al dan niet vredelievend) voortkomend uit alle takken van het geloof zorgen ervoor dat de mens vallend en opstaand richting hun graf leven.

Leven en dood.. staan op een ieders pad.
Elk mens, niemand uitgezonderd.?

Voor de ene wat vroeger dan de andere maar totaal niet goddelijk aangestuurd denk ik dan .

Als dat wel zo is, wil ik wel eens weten.... wat voor plan die aansturing dient.
Waarom, en hoe... de ( onze gezamenlijke) god de mens heeft geschapen 
..( staat in de bijbel toch ?), is voor velen een/de vraag.

Vraag ik op mijn beurt ..wie heeft onze god geschapen ?
Die was er altijd al... hoor je vaak. 
Tuurlijk ...

Een tipje van de sluier probeert Bram Vermeulen op te lichten, en verteld een ( klein deel) van ons ( menselijk)  scheppingsverhaal in onderstaande video link.
Een versie van het menselijk scheppingsverhaal en dan weer uit een ander boek.
Dit boek:



Allemaal flauwekul ?

Zou ik er dan als  Christelijk Nederlander opgevoed... ( mijn ouders deden een poging)  met toch vergissen, en heeft Bram het juiste verhaal ? 
Of is het onzin en wat er in de bijbel staat "HET" verhaal?
Kies ik toch wat voor mij ( op dit moment) het  beste aanvoelt.
Het boek hierboven  dus. 
Ga het lezen zou ik zeggen ..U krijgt een goede indruk over de geschiedenis van de mensheid en meer begrip over wat er in de bijbel staat..

Een ander perspectief wordt U geboden als U even naar het verhaal van Bram luistert in het filmpje
Het gaat sneller dan het boek lezen en is een duidelijk verhaal 

Zo ....
En dan weet U... NU.. ook..... waarom we er voor moeten zorgen dat “ons”.. westerse  (het Joods/Christelijke  geloof),  in de meerderheid MOET blijven, ten opzichte van de andere geloven.
 
Ik heb geen behoefte aan een geradicaliseerde versie ( van welk geloof dan ook) die onze “ betrekkelijke vrijheden” gaat beperken.

Op dit moment (als zo vaak) is de islam onze grootste bedreiging.
Wij geloven gewoon wat anders hé ?  

Ze nemen nu zelfs onze kerken over, en eisen allerlei zaken op ( gedicteerd vanuit HUN geloofsboek).
Zaken die  volledig gestructureerd zijn in Uw, en mijn geloofsbeleving en overtuiging.
Geen karbonaadje meer en tientallen misschien wel honderden dingen die voor ons absoluut belangrijk zijn ..enz ..enz..

Dus…

Zoals zo vaak zeg IK: !!

Deuren sluiten voor intolerantie ..en wees niet naïef/tolerant naar geradicaliseerde denkbeelden en andere  geloven toe.
Kom voor jezelf op en voor je vrijheid.
Houd de islam buiten ..of een ander geradicaliseerd geloof.
( noem er nog eentje graag)..

Want anders kunt U… Uw Hemelvaartsdag… Pasen.. Pinksteren en kerstfeest wel vergeten, en moet U VERPLICHT 5 keer per dag richting Mekka knielen dat eist het geloof.

Mijn ..idee… mijn perspectief.. vooroordeel..(zoals U wilt).
IK ben NIET  naïef en leg elk verhaal op een weegschaaltje.

Ook die verteld door Bram
Grenzen dicht..!!
Voor onze vrijheid en die van onze kinderen en kleinkinderen en byond…

Allemaal een prettige  HEMELVAART... ‘Zondag”.. gewenst.
 U mag hier ook “Feestdag” voor lezen.

1 opmerking:

  1. Slaat nergens op. Respecteer ieder geloof en laat het in de waarde. Is niet jouw probleem en niet jouw keus wie men geloof. Lees de bijbel goed!

    BeantwoordenVerwijderen