dinsdag 15 augustus 2017

Ik zag namelijk vannacht boven de stad Groningen WEER een UFO. 15 aug 2017





Pageviews geschiedenis
59.122 
15-08-2017   20.00 uur

Pageviews geschiedenis
59.199
26-08-2017  10.00 uur








Het is alweer een paar weken geleden dat ik mijn laatste blog verhaal heb geplaatst.

Nee .nee. ik was niet ziek maar de stukken die ik wilde plaatsen konden de toets der kritiek ( mijn kritiek) niet doorstaan.
Ik vond ( achteraf) ze niet interessant genoeg, laat staan dat het jullie zou interesseren.
Tenminste dat dacht ik ..
Het gevolg is wel dat de blog wat langer is geworden.
Nog langer ? ..nog langer ( valt wel mee)


Ach... ik weet het niet beste lezer ..IK.. die veel dingen “denk” te weten.
En dan komen jullie er ook nog bij met al jullie kennis, en internet…  mij overspoelend met jullie ideeën ( denken)..

Ik besef…. hoe weinig ik eigenlijk weet.

Ik besef dat vele mensen denken het te weten “wijsgemaakt “..door de andersdenkenden/gelovigen.
Men heeft ons de afgelopen decennia behoorlijk  wijsgemaakt door middel van allerlei SF series en films  dat het heelal wel eens ingewikkelder in elkaar zit en verrassender kan zijn de wij vermoeden.

Ik typ “behoorlijk wijsgemaakt”, en niet “behoorlijk WAT wijsgemaakt”.

Namelijk..

Deze “voorbereidingen” op eventuele ontmoetingen met buitenaardsen, vind men tegenwoordig niet meer zo vreemd, of in elk geval  minder eng.

Lang leve de SF film.

Het paradigma is aan het verschuiven.



Wat in het verleden onmogelijk werd geacht of bijna onmogelijk, is tegenwoordig gemeengoed geworden.
De techniek heeft een snelle opgang gemaakt.
Even als voorbeeld die mobiele telefoon.
Met als presentator de befaamde 

Chriet Titulaer


                                                      Fietstelefoon    1980
 https://youtu.be/zh-kMbuFgbM     ( Chriet Telefoonfiets)

                                 Mobiele telefoon 2016

SF Science Fiction

In de jaren 50  begonnen dit soort  films en series over/met grote bedreigingen door buitenaardsen, en dat het heel slecht zou aflopen met de mens.
De Series met Enterprise  captain Kirk en Spock en Scotty  maakten de weg vrij voor acceptatie dat zoiets mogelijk was of eventueel in de toekomst mogelijk was.




En in de opeenvolgende jaren maakte de serie  een evolutie door in voortschrijdende cineastische technieken en computer animatie.
Er kwamen en scala van buitenaardse ruimte schepen in voor,  met vierkante ruimteschepen van de Borg als klapstuk.

Men vond het eigenlijk best wel geinig  en futuristisch allemaal maar schepen van kilometers groot en ook nog vierkant ?

No way.

                                                                       BORG Schip

                                       Enterprise   2e generatie

                                         Voyager


De mensheid was nog niet zo ver..  nog steeds niet ..
Het  gros van de wereld heeft  zegt dat zoiets gewoon niet kan bestaan.

Kilometers groot ?
Vierkant ? 
Buitenaards...?
Wat een flauwekul riep/roept men.
Bestaat niet kan niet .

Even wat anders dan ..
Hier op aarde…al duizenden jaren.. gelooft men in buitenaardsen.
Men aanbid ze en bouwt tempels kerken en allerlei andere faciliteiten om met “geloofsgenoten” samen hun god ( of goden) te eren.


Lees de bijbel en het scheppingsverhaal waar je met het geëvolueerd brein van tegenwoordig ..( nou ja niet alleen het brein maar met de kennis zeker) het verhaal eindelijk kan begrijpen.
Iedereen “die gelooft” in de bijbel gelooft in god.
De schepper van de mens.



Een “buitenaards” wezen die de mens schiep naar zijn beeld. 


Doe niet zo gek René roept men dan ..god (onze schepper) een buitenaards wezen ?

Ja ..beste mensen de aarde ( volgens het dikke boek waarin jullie geloven ) zou OOK geschapen zijn door god.

Dus er was geen aarde toen god hem schiep .
Waar kwam god dan vandaan ?

Buiten onze Aarde …
1 + 1 =



Het is ze eenvoudig het staat letterlijk in de bijbel en men kan ( kon) het niet begrijpen.

De series over het ruimteschip  Enterprise en Voyager en alle andere series vertellen een “fantasie verhaal”.. en fictief verhaal over hoe de ruimtevaart zich zal/zou ( kunnen) ontwikkelen.

Er vliegen de vreemdste zaken rond in onze luchtruim /hemel... en velen waren  geïntrigeerd door de schepen van de borg.

Vierkant..en GROOT.!!!



Tuurlijk .. wel mooie films…maar niet echt  dus .!!

De Enterprise en de Voyager zijn ondertussen  ouderwets, tenminste in mijn denken.

Men gaat nog steeds ( bij de makers van de films en series)  uit van een impuls motor met een uitstoot aan de achterkant.
Actie ..reactie motor.
Het schip wordt geduwd ( of getrokken)  door  de 1 of andere vorm van energie.
Ouderwets zeg ik..  inderdaad..!
Er is een gezegde  die ik regelmatig tegenkom op internet.

En dat is  : “Onder druk wordt alles vloeibaar”
Je kan hier van alles van maken.
Het is een metafoor gebruikt om zaken uit te leggen die anders niet uitlegbaar zijn.
Men gebruikt dus zijpaden en andere woorden om zaken te verduidelijken naar de toehoorder anders onbegrijpelijk zouden zijn.

Door middel van metaforen:

Metaforen: (uitleg) ontstaan uit de mentale (cognitieve) behoefte nieuwe inzichten te benoemen vanuit een overeenkomst met het reeds bekende.
Het reeds bekende..!!!
Herkennen ( hernieuwd) zien.. waarnemen…. bespreken… en gebruiken om iets “onmogelijks”..? uit te leggen.
En wat betekend cognitieve ? lul even gewoon Nederlands graag.
Uitleg cognitief: 
psychische processen die te maken hebben met zaken als begrip, kennis, herinneringen en geheugen, probleemoplossen en informatieverwerking.

Dus ...een onbekend vliegend iets wordt beschreven ( als voorbeeld) door iets bekends te noemen wat er ( ongeveer) op lijkt.

Het begrip onmogelijk... heeft 100% te maken met het denken en acceptatie  ( niveau ) van de toehoorder.
En dan …. gebruik je de metafoor,  het “kwartje” valt of  zal vallen.
Of niet ..
Acceptatie ..of niet...
Men zal het ( tenminste voor een deel)  begrijpen.
Men zal er hoofdpijn van krijgen.
Uiteindelijk komen we allemaal bij de waarheid uit.
Aan het einde van dit leven ..
We zullen zien ..of  niet.



Het volgende beeld komt nu bij me op ..


De twee figuren in de cartoon verwijten mij dat het kwartje wel erg groot is die ze voor hun kanis kregen ..
Auw .. auw.
Had het niet wat kleiner gekund ?
Ik …( die ze zien als hun schepper) cartoonist.

Tja ..en dan weet U... dat ik niet kan tekenen, en toch heb ik de schepping ( van deze cartoonist ) gewijzigd.
Absurd René ..
Allemaal 2 D en in zwartwit op papier ..
Ja ..Ja..

Ik weet het ..het kan allemaal in je hoofd ..je denken ..je fantasie.. je gedachten .. je energie .!!
Zichtbaar maken op papier, of schilderij of film ..of foto.
Stel je nu eens voor ..

God bestaat…….....!.. ( toch).?

TOCH ..??




Mensen geloven er stellig in, en willen zich zelfs opofferen voor “hem”..
Die ene god is volgens hun niet de andere  en van hun dus.
Uitverkoren gekozen god.
De Israëli’s dachten dat als uitverkoren volk ... ( volgens de bijbel), maar andere geloven weerleggen dit verhaal, of geloven gewoon iets anders.
Dus er zijn meerdere goden  ?

Definieer god...

Ik maak het jullie gemakkelijk ( en mezelf natuurlijk ook)

Ik ga er vanuit ( vanuit mijn denken), dat er meerdere gradaties zijn van wat wij god noemen.

Begin ik met de mens ..
Mag dat ?
Mag ik (onszelf) zien als goden ?
Scheppers ?
                                       

Ja ..dat doe ik ..of je het ermee eens bent of niet…dat  is nu de vraag.
Het is een kwestie van perspectief …
Kijk naar het programma Mindfu*k
Voor ons is het een goochelaar ( toch)??
Voor mensen uit ( voorbeeld) India of de binnenlanden van Australië.. een Tovenaar.
Hij heet Victor Mids ..en wil volgens mij hartchirurg worden o.i.d.

Hij speelt met onze kennis… waarnemingsvermogen.. interpretaties   en instincten.
Hij bespeelt ons op een onschuldige manier.
Ook hij… heeft de taak gekregen op deze wereld om ons bewuster te maken van ons denken zien en beleven.
Zijn kennis over de menselijke geest, en de werking er van, gebruikt hij om ons te plezieren.

Dezelfde kennis wordt door anderen dagelijks gebruikt om ons negatief te misleiden en manipuleren.
Denk aan geloofsleiders ( dominee paus imam priester  Ministers.. Presidenten.. koningen.. koninginnen bankiers buren vrienden familieleden jezelf..
 Enz enz enz..
Allemaal vertellen ze de/een  “waarheid”.
En ze hebben geen geheimen ..
Ja .ja .. 



Allemaal met hun eigen doel .
En dat is heel vaak ( maar niet altijd)  ..ten koste van …de anderen.
Nou vertel ik aan U mijn waarheid ..wat ik zie wat ik beleef en hoe ik er over denk .
De meesten die mijn blog lezen of  tenminste proberen mijn denken te volgen moeten zeer volhardend zijn.
Ik ben namelijk een persoon die niet werkt met one liners ..
Mijn stukken zijn lang.
Dit gebeurd vaker dan goed voor mij is ( en jullie) hi hi  vaak meerdere  A4 tjes lang.

Sic fiat..








En dan even terugkomend op  die andere god ..( goden) ..die vliegen boven onze hoofden met de godinnen die U uw maaltijd bezorgen ..

Hahhahhahhhah.
Grapje ..
Begrijpt U de strekking van deze zin ?
Het perspectief  vanuit waar en door wie het beleefd wordt ?
Met “Het”.. bedoel ik dan het passagiersvliegtuig die heel normaal is voor mensen die er mee opgegroeid zijn ?
Voor de oerwoud bewoners in de rimboe van de ( nog steeds) niet helemaal ontdekte oer volkeren is het een dondervogel die hoog in de lucht over hun heen vliegt.
Men beseft niet dat het door een mens gemaakt vliegend tuig is met zelfs mensen er in.


Hoezo perspectief ?

Dan heb ik enkele vragen ..( met mijn kennis ) is niet toereikend om het gegeven ( wat ik zag)  te  kunnen verklaren.
De antwoorden zijn mij nu al bekend die velen aan mij zullen geven.

Ik zag namelijk  vannacht boven de stad Groningen WEER een UFO.
Ja ..ja ..ik weet dat U zegt daar heb je hem weer die UFO gek.
Het is niet anders ..
Ik zie tientallen vliegtuigen dagelijks ( als het niet bewolkt is tenminste) overdag en ook s ’nachts.
Ik zie dagelijks meteorieten…  satellieten .. en regelmatig de ISS ( International Space Station)  en vele anderen dingen.
Dit gebeurd echt dagelijks ..ik loop meestal s ’nachts met de hondjes.
Elke nacht.
Ik loop veel met het hoofd in de nek en zie de sterrenhemel, ( ook vaak niet) door weersomstandigheden.
Gisteravond was het weer zover  01.30 dus eigenlijk vannacht ..vandaag  15 augustus 2017.
Op de terugweg met de hondjes naar mams en warm bedje,  viel mij een felle  ster op die mij nog niet was opgevallen die avond.
De felheid was 3 a 4 keer de felheid van de ISS  als deze overkomt.
Voor mensen die vaker de ISS zien weten waarover ik het heb.
Ik bekeek het een paar seconden, en dacht… wat een opvallende ster.., hoe heb ik deze gemist?
Ik gaf de schuld maar aan het weer, en  het aan het feit dat het half bewolkt was en een beetje heiig met redelijk heldere ( grootte)  stukken helder lucht  er tussen.
 
Het bewoog namelijk niet als een satelliet.
Deze zien er uit als een stipje in de lucht, met de helderheid van: net kunnen zien… tot redelijk fel… “ISS”. …. International Space Station.
Na een paar seconden ( vanaf het moment van ontdekking) tot het uitgaan ongeveer 10 seconden.
UITGAAN .??
Ja… de ster die ik zag ging domweg uit.
Net zoals je een ouderwetse gloeilamp uit ziet gaan.
Of een kwiklamp die uitgaat.
Een soort van “vloeiend”.. uitgaan in een tijdspanne van 1 tot 1.5  seconde.
Als U begrijpt wat ik bedoel.
Ik spande mijn ( achteruitgaande 60 jarige ogen)  extra in, en ik meende op exact dezelfde plek een mini stipje te zien die bewoog van links naar rechts ( zuid naar noord).
Het was redelijk hoog aan de hemel op ongeveer 60 º 
 ( foto 1)



Deze verdween uit MIJN zicht na 3 a 4 tellen.
Ja ..ja ik wordt ouder ..maar het kan ook aan de nevel hebben gelegen.
Ja ..Ja ..Alien zullen collega’s zeggen je ziet ze vliegen .
Inderdaad…. ik zie ze vliegen, en dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik wel ..
Een paar weken geleden op exact dezelfde plek maar toen wat meer naar het zuid oosten  ( links) vanaf het pad gezien heb ik er zelfs 2 tegelijk gezien.
Nu ( achteraf) hadden deze 2 ongeveer dezelfde felheid als die van afgelopen nacht.
Met het verschil ( toen ik ze zag) bewogen in mijn richting.
2 naast elkaar.
De rechter ietjes voor  de linker ( zo leek het) met gelijke snelheid.
Dit op een horizontale hoogte van 30 a 40 º en bewegend mijn kant op.
Het verschil in graden heeft te maken met de tijdspanne dat dit gebeurde, 5 A 6 seconden.
Ook deze 2 verdwenen in 1 tot 1 ½  seconden in een “vloeiende “ dovende lijn.
Let wel... de beweging was zo van zuid-oost  naar noord/westen  dus richting onder gaande zon tijd 11.30 .
De zon was onder de horizon maar de slagschaduw  van de aarde ( aarde tussen zon en object) was niet verantwoordelijk voor het uitgaan cq afdekken van de zonnestralen, zodat het leek dat het/de UFO ‘s  uitgingen.
Ze zouden gewoon zichtbaar moeten blijven.

 

Ik zie dus dingen vliegen ..
Onbekende “vliegende” objecten.
Vaak.. vogels.. vaak vliegtuigen en regelmatig satellieten.
Ook zie ik UFO ’s.
Dat zijn dan in de volksmond vliegende schotels.

Iedereen ziet ze wel eens maar men schenkt er geen aandacht aan of heeft het gewoon niet door of het interesseert hun domweg niet.
Negeren dus die hap.
Het kon je perssectie van JOUW realiteit wel eens aan het wankelen brengen.
Men is er bang voor het iets wat men niet kent ...het onbekende.

Diegene die ze wel zien houden  “wijselijk “?.. hun mond dicht.
Men is bang belachelijk gemaakt te worden en uitgelachen wat voor een idioot men wel niet is om dit te gaan vertellen.

Ik ben niet bang ..Ik zie wat ik zie ..
Ik geloof niet in UFO ‘s…..
IK weet …ik zie ze
Wat het zijn ?
Ik heb wel enige ideeën.
Vliegende toestellen met een techniek van “de Goden”….
Van onze scheppers.
Die volgens miljoenen christen uit één god bestaat.
De enige echte ..die verwoed zijn aanbidders verbied om in een “andere” god/goden  te gaan geloven.
Tja ..dat gebeurd wel vaker met god…en gelovigen.
Wie zijn god ?
Verbieden wat jouw niet aanstaat om te geloven .
Verbieden wat jouw als god in verlegenheid zou brengen.
Verbieden om jouw god te beledigen.
JOUW.. god .
In jou denken ..
Voor de wat gematigde gelover is er maar 1
En deze mensen zeggen ..
Homo proponit sed Deus disponit.  (De mens wikt, maar God beschikt.)
……. Sic fiat……..
Welke god ..Durf ik te zeggen ?
IK wel ..
En ik schop weer tegen een hoop “gelovers” hun scheenbeen aan.
Ik heb maar één advies
Koop ..scheenbeenbeschermers.
Kijk wat vaker in de lucht.
Probeert te begrijpen wat je ziet of denkt te zien.
Misschien heb je god vaker aanschouwd dan je vermoed.
In de gehele geschiedenis duiken er verhalen op dat "god"..zich actief bemoiede met het wel en wee van het menselijk ras.
Misschien heeft hij afgelopen week nog een bezoekje gebracht aan Kim in Noord Korea..met zijn andere  goden (buitenaardse vrienden)  om de wereld te redden van een  
WOIII


Men weet maar nooit.. en IK ben bereid om te geloven, dat zoiets kan gebeuren en misschien is gebeurd in het verleden.

We zullen het beste er maar van hopen.
En appelleren op het gezond verstand.
Blijf gezond en laat je verassen
Sluit niks uit helemaal niks .. 
Dat probeer ik ook te doen.

 


1 opmerking: