zondag 2 maart 2014

IK denk ..dus ik GELOOF ...OF NIET ..?

YES..YES..Zondag ..

en ik kijk naar buiten ..inderdaad hij schijnt..dacht dat ik moest werken vandaag ...heb ik me gelukkig vergist.
Zondag en maandag vrij ,,,
Twee puntjes uit de vriezer...de was in de machine..koffie zetter aan ..eitjes in de pan ..
Lekker bank_hangen voor de TV.
Zap ..Zap..zap..
Tjonge..tjonge...allemaal ellende en oorlogen en de dreigingen..
Gelukkig Zap ik over een fantastisch goede zanger.
Het blijkt een  jongeman in een kerk aan het zingen te zijn.
Nee hé.... weer het geloof..denk ik dan.
En zap dapper verder...na enkel ellende  aanslag momenten in China  en Oekraïne, zap ik terug.
Terug naar de liefde van god.
Wat een verademing..
Moge de machtige god zich over ons ontfermen en beschermen hoor ik.

Gelukkig denk ik ..zij hebben tenminste nog hun god, en denk er aan wat voor geluk deze mensen toch hebben.
Zij zijn gelukkig met hun schepper..
Men bid om bescherming en vergeving..voor de zonden die men heeft begaan.
Men bid voor genezing voor de geliefde zieken en diegenen die in het gevang zitten.
Hey ...word ik even op mijn schouder getikt (terwijl ik zit te typen) ik ben alleen in de kamer begrijpt U.. 





Het blijkt de hond te zijn die via een ingewikkeld pad op mijn naast gelegen bureau stoel is geklommen ..

Hij zegt ...ik wil wat aandacht en het varkens_oortje heb ik ondertussen op.
Ik naar buiten ...en merk dat het toch wel lekker fris is ..
Maak snel een fotootje van onze Teun ..
( zo heet hij)

en haast me weer naar binnen.

Terug naar het gevoel van veiligheid ..hoor ik op tv..
De E.O dus..
Zullen we samen bidden ..ik geloof in god de almachtige vader...
De heer zal ons nooit vergeten ...enz ..enz..
Deze kerkdienst uit Hilversum..laat mij (weer) horen en gedeeltelijk zien ..hoever het geloof  het denken van deze mensen bepaald.
HEEL VER DUS...
TOT de dood er op volgt....

Het goede er aan is, dat er een (werk) vrije dag uit is voortgekomen.
Dit jaar hoop ik 57 te worden ..en ik hoopte nog  enkele jaren te werken ( max 2) voor ik van mijn pensioen zou gaan genieten.
De VUT in..
Ja..Ja..de VUT ...in ...blijf dromen jochie...( Das WAR einmal),.

Gewerkt vanaf mijn 15 e ..niks bijgeleerd ( volgens velen)  en een van de vreemdste gasten die men kent.
Gelukkig denk ik dan ..ondertussen me afvragend hoever zouden de zombie's nou echt door hebben waar het om gaat .?
Wat er gaande is.
Waar heb je het over ...Strobosje?
Jij... die denkt "meer te weten" dan wij ....dombo..
En ondertussen typ ik op mijn toetsenbord..enkele van de honderdduizenden gedachten die mij bezig houden.
Zoals een tele 2 rekening van deze maand en Spangaz op de achtergrond.
De E.O is weggezapt..De onwetenden ..
En wie zou ik nou wel weer eens zijn  die "het" beter weet ?
Woef...onze Spaanse adoptie zoon staat voor het raam.

Ok...Ok..ik laat je wel even binnen..

De andere.. Dity.. ligt het restant varkensoor op te kauwen.

wat een verzadigde Teun in verwoede pogingen heeft geprobeerd te begraven tussen de kussens op de bank.

Wat hebben wij een geluk ( besef ik weer) dat wij in betrekkelijke rust leven in ons Kikkerlandje.
We leven ons gemoedelijk en behaaglijk leventje..
Verslaafd aan ons comfort..ten koste van ..

Ondertussen schelden we op  Rutte en Samsom dat het een stelletje rovers zijn ..ook beseffend dat die ( hun) eigen agenda volgen
.
Dat "hun" staat natuurlijk bewust  tussen haakjes ..want ook zij zijn net zo goed  slaven van HET systeem.
HET ...waarvan wij allen deel uit maken..... de mens...

Zij zijn beter  in het manipuleren dan de rest van het gepeupel ( wij dus)  en zorgen er ZELF voor dat ze een salaris hebben van meer dan anderhalve ton
En we laten het gelaten toe ..vanuit onze COMFORTZONE.
Ja..ja dat kun jij zeggen .. zegt de wekelijkse voedselbankganger.

 
De wat minderbedeelde cq vernachelde persoon,  of domweg gewoon pechvogel.

Laat deze nou net  het "geluk"? hebben om in Europa geboren te worden in plaats van Oeganda of in een ander Afrikaans land.
Wie zit er nou te zeuren en met wat voor recht ?
Men kan het altijd nog slechter treffen toch ??

Kent U de bushalte posters met de tekst Maya verdient 19 cent per uur ..en wij zijn daar trots op ?
De hooligans die elk weekend de boel slopen zien niet wat er hangt in de abri..zij leven zich uit in hun frustraties.

Totaal niet beseffend hoe gelukkig men "MAG" zijn.

Mijn hobby's zijn ...DE MENS..
Een van achterlijkste bewoners van deze planeet.( zie abri)
Incluis ikke..
Ongetwijfeld op weg naar zijn ondergang.
Overal verwoesting.. vergiftiging ..doodslag..moord..allemaal ontstaan uit het achterlijk brein van wat aangenomen toch iets van intelligentie zou worden verwacht.

Allemaal voor het......De "Macht" en het geld..
U weet het.. 
U gedoogd het ..
U werkt (ik ook) er aan mee.
Ik ben benieuwd of die god ( waar men over praat op tv) ons gaat redden ..of dat hij ons net even over het randje helpt ..



Het randje waar wij al een poosje op balanceren..
Ik praat nu mee in het denkraam van vele mensen ..die geloven dat we geschapen zijn door god.
En zullen worden gestraft door HUN god..



Doodzonde van al dat werk zou je zeggen.
Even wat ruimte voor JOU god..


    Deze  ruimte waar god bestaat, heeft zijn beperking..
                De beperking wordt opgelegd door god.
Ik geloof dat het verhaal anders is dan uitgelegd door de kerk.

Mensen met wie ik contact heb ( gelovigen) willen niet hebben dat ik twijfel aan hun god

Ik heb dus geen beperking die zij wel hebben opgelegd door HUN god.

Laten we het een handicap noemen.
Tegelijk beseffend  dat dit mij anders maakt dan jullie.( niet iedereen hoeft zich aangesproken te voelen.

Ik ben Vrijer.."GEEN"... beperkingen, daardoor zie ik wat voor handicap jullie hebben.




De arrogantie ten top hé ?
Iets om je kwaad over te maken of belachelijk en niet helemaal serieus...? ..


Misschien een keer luisteren naar het anders denken dan jou ( ja jij)  comfortzone ? 

Niet ..dus..
Het maakt je onzeker ..de zekerheid die jou god voor je is.
Daar passen we dus voor op, en houden alles wat ons in twijfel zou kunnen brengen op afstand.
Zo sterk zijn we in HET GELOVEN..een stevig (denk anker) in deze woelige tijd.

Ik kijk van buitenaf ..ik neem "afstand" van het denken wat velen geloven.
Ik vind..."IK"... heb een meer realistische kijk op de realiteit.
Ondertussen door hebbend dat ook ik, het mis kan hebben.

Iets wat de gelovigen niet hebben... die zijn overtuigd van "hun god"...denken..
Tussen aanhalingstekens..
Er schijnt een verschil van mening te zijn over "god"
Men heeft niet door dat op deze wereld 7 miljard vormen van god zijn..
Ieder mens heeft er zijn (denk) beeld van.
Gevisualiseerd ziet het er zo uit.
  

Iedereen heeft z'n handicap
Ik ook ..ik heb hetzelfde handicap als jullie maar ik heb de grenzen opgeheven  die de god ( van de ander) mij wil opleggen.
Ik leg mijzelf geen beperking op ..
HOU ER DAN MEE OP..."vanaf vandaag"!!!!!  van wat JIJ GELOOFD..mij met GEWELD op te dringen..gelovige..
Heb lief en wees vergevingsgezind zoals jou boek voorschrijft.
De keuze van wat jij uit jou boek haalt is de jouwe..
Besef dat het door een ander mens is geschreven, een mens die net zo weinig/veel wist als jij op dit moment.
Of weten we tegenwoordig meer ??
Zijn we ons meer bewust van de origine van god.?

Iets wat we niet willen weten ? 
In alle schijnheiligheid amen ?
Wij die hetzelfde ondertussen doen dan onze schepper zoals het creëren scheppen( klonen) sleutelen aan ons DNA.?



Lichamelijk onsterfelijkheid staat voor de deur..iets waar men niet aan mag komen ..en wat men in het geniep  misschien al heeft gerealiseerd ?
 ( Think out of the boX) mensen ...

Maar dat mag niet ..men komt dan aan god ?
Er is een filmpje op You tube van Bram Vermeulen ..
Het is zeer de moeite waard
Hebt U ook een idee vanwaar wij als mensheid vandaan schijnt te komen en  gemaakt door een schepper die zelfs een naam heeft.
Dan weet U waar U het allemaal voor doet.

ENKI...

http://youtu.be/glm_AjwdIPo

Een prettige zondag en werk week  nog allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten